Presentatie 'Datamanagement voor sportorganisaties'

Data zijn de grootste schatkamer voor de sport voor de komende 20 jaar. Meer dan ooit tevoren is het beter leren kennen van de sportfan van groot belang voor het opbouwen van een duurzame relatie. Download hier het college ‘Datamanagement voor sportorganisaties’.

Datamanagement voor sportorganisaties

Begin 2020 gaf Peter Sprenger een college over ‘Datamanagement voor sportorganisaties’ op de Postgraduaat opleiding van de Hogeschool West-Vlaanderen. Wie anno 2020 geen data verzamelt, loopt achter de feiten aan. En het mooie is: data zijn overal. Of fans nu je site of app bezoeken, meedoen aan prijsvragen, tickets bestellen of iets in de webshop kopen, alles biedt de gelegenheid om meer inzicht in de wensen en behoeften van fans te krijgen. Maar ook servicegerichte oplossingen als een chatbot of 'voice' leveren waardevolle inzichten in je fanbase op.

Ben je geïnteresseerd in de digitale ontwikkelingen in de sport en hoe sportorganisaties data kunnen benutten voor hun verdere ontwikkeling? Download dan hier de slides van dit college.