Presentatie 'Artificial Intelligence in de Sport'

In 2020 hebben we meer spraakconversie met de computer dan met onze eigen partner. Het is zomaar een greep uit de ontwikkelingen rondom ML en AL. Volgens Peter Sprenger gaan de marketing intelligenten het winnen van de marketing krachtpatsers.

Artificial Intelligence in de Sport

De focus binnen deze presentatie lag op artificial intelligence en machine learning, wat uitgelegd kan worden als een computer die steeds meer zelf gaat denken en creëren. Deze ontwikkeling is vervolgens verder uitgelicht op fan engagement, fan experience en fanbase marketing. Wil je deze presentatie in zijn geheel bekijken? Klik dan op de download button.

Onze laatste updates

Nieuws
Do or Die; 5 cruciale marketing antwoorden op de coronapandemie
05 januari, 2021

Do or Die; 5 cruciale marketing antwoorden op de coronapandemie

Pandemie-marketing mogen we het wel noemen in 2021. De basisprincipes van een goede marketingstrategie mogen misschien niet veranderd zijn, de uitvoeringsprincipes zijn dramatisch op hun kop gezet.

Nieuws
GAMMA stapt in gaming
05 november, 2020

GAMMA stapt in gaming

GAMMA daagt game liefhebbend Nederland uit om hun digitale droomtuin te bouwen in Minecraft. Honderden digitale bouwers hebben hun beste creaties ingezonden en maakten direct kans op een real-life tuin make-over!

Nieuws
#weneverplayalone
15 september, 2020

#weneverplayalone

#weneverplayalone: dé aftrap van het partnership tussen Club Brugge en SportsCloud.

Publicaties
Nick Cooiman start bij SportsCloud
19 februari, 2021

Nick Cooiman start bij SportsCloud

SportsCloud heeft Nick Cooiman aan het team toegevoegd. Cooiman is begin februari van start gegaan als esports en gaming marketeer. Daarmee voegt SportsCloud een talentvolle en, binnen het esports domein, ervaren kracht toe om samen met het team van digitale specialisten de markt verder tot ontwikkeling te brengen.

Publicaties
Maak kennis met generatie Z
29 juli, 2020

Maak kennis met generatie Z

Het is een generatie die nu al een grote stempel op de wereld drukt en in de toekomst zal die invloed alleen maar groeien. Ze zijn digitaal opgegroeid, zich bewust van wat er speelt in de maatschappij, op zoek naar de waarheid en ze hechten een groot belang aan fit zijn én blijven. Naar televisie kijken ze niet, sporten vinden ze belangrijk, grenzen zijn er niet en esports – gaming in het bijzonder – is hun favoriete hobby. Maak kennis met Generatie Z.

Publicaties
Van sterk merk naar datamarketingpionier
28 juli, 2020

Van sterk merk naar datamarketingpionier

Steeds meer dringt het besef van grote sportclubs in de wereld door hoe omvangrijk hun fanschare eigenlijk is en wat dat in commercieel opzicht voor ze kan betekenen. Dat clubs pas echt reuzenstappen maken als je je ook gaat richten op digitalisering en dataverzameling, is echter nog geen algemeen geaccepteerd feit. Samen met Hans Westerbeek kijken we naar het begin van een revolutie.