Presentatie 'Artificial Intelligence in de Sport'

In 2020 hebben we meer spraakconversie met de computer dan met onze eigen partner. Het is zomaar een greep uit de ontwikkelingen rondom ML en AL. Volgens Peter Sprenger gaan de marketing intelligenten het winnen van de marketing krachtpatsers.

Artificial Intelligence in de Sport

De focus binnen deze presentatie lag op artificial intelligence en machine learning, wat uitgelegd kan worden als een computer die steeds meer zelf gaat denken en creëren. Deze ontwikkeling is vervolgens verder uitgelicht op fan engagement, fan experience en fanbase marketing. Wil je deze presentatie in zijn geheel bekijken? Klik dan op de download button.

Onze laatste updates

Nieuws
#weneverplayalone
15 september, 2020

#weneverplayalone

#weneverplayalone: dé aftrap van het partnership tussen Club Brugge en SportsCloud.

Nieuws
Jumbo & Team Jumbo-Visma lanceren Tour de Kans!
29 augustus, 2020

Jumbo & Team Jumbo-Visma lanceren Tour de Kans!

Vanaf vandaag is het, twee maanden later dan gepland, eindelijk zover. De start van de Tour de France 2020. Speciaal daarvoor lanceren Jumbo & Team Jumbo-Visma: Tour de Kans!

Nieuws
FIFA Kasteel Challenge
07 augustus, 2020

FIFA Kasteel Challenge

Rotterdamse gamers kropen afgelopen woensdag (5 augustus) in de huid van topvoetballers op het Kasteel en vertegenwoordigden Feyenoord, Sparta en Excelsior. Het toernooi is de aftrap van een hele zomer vol met esports- en gamingevenementen in Rotterdam.

Publicaties
Maak kennis met generatie Z
29 juli, 2020

Maak kennis met generatie Z

Het is een generatie die nu al een grote stempel op de wereld drukt en in de toekomst zal die invloed alleen maar groeien. Ze zijn digitaal opgegroeid, zich bewust van wat er speelt in de maatschappij, op zoek naar de waarheid en ze hechten een groot belang aan fit zijn én blijven. Naar televisie kijken ze niet, sporten vinden ze belangrijk, grenzen zijn er niet en esports – gaming in het bijzonder – is hun favoriete hobby. Maak kennis met Generatie Z.

Publicaties
Van sterk merk naar datamarketingpionier
28 juli, 2020

Van sterk merk naar datamarketingpionier

Steeds meer dringt het besef van grote sportclubs in de wereld door hoe omvangrijk hun fanschare eigenlijk is en wat dat in commercieel opzicht voor ze kan betekenen. Dat clubs pas echt reuzenstappen maken als je je ook gaat richten op digitalisering en dataverzameling, is echter nog geen algemeen geaccepteerd feit. Samen met Hans Westerbeek kijken we naar het begin van een revolutie.

Publicaties
Het 'Digital Growth Model For Sports'
04 juni, 2020

Het 'Digital Growth Model For Sports'

Dat door de digitalisering van de samenleving de impact op sportorganisaties groot is en ingrijpend verandert, is inmiddels wel duidelijk. Het in kaart hebben van je digitale strategie is dan ook geen nice-to-have meer, maar een absolute noodzaak. Iets dat in deze COVID-19 tijden eens te meer duidelijk is geworden. Maar wat is nou precies jouw digitale startpunt? En welke stappen voor een organisatie zijn belangrijk om digitale groei te kunnen realiseren? Deze kernvragen laten we je zien in ons Digital Growth Model For Sports.