Grootse plannen op dinsdag 28 april? Vast niet, toch? SportsCloud biedt alle betaald voetbalorganisaties in Nederland en België een gratis live masterclass aan. En niet zomaar een; we geven je dé voorzet voor een succesvolle toekomst in de digitale wereld. Hoe kom je tot een datagedreven voetbalclub? Wat is de strategische waarde van data? En hoe bouw je je eigen data marketinginfrastructuur? Deze kernvragen staan centraal tijdens deze live masterclass.
Grootse plannen op dinsdag 28 april? Vast niet, toch? SportsCloud biedt aan alle betaald voetbalorganisaties in Nederland en België een gratis masterclass aan. En niet zomaar een; tijdens deze live masterclass geeft SportsCloud dé voorzet voor een succesvolle toekomst in de digitale wereld.
We begrijpen dat het binnen de voetballerij lastig is om bij te blijven. Alle trends en ontwikkelingen veranderen razendsnel en je moet hier in mee. Maar hoe? Wij bieden op dinsdag 28 april de oplossing door de gratis online masterclass 'How to build a data-driven football club'.
Op die dag leer je van de allerbesten. Onze experts zijn al jaren werkzaam op het hoogste niveau bij betaald voetbalorganisaties. Zij hebben al hun kennis en ervaring samengebracht en deze live masterclass ontwikkeld.
We geven jou en je collega's in slechts anderhalf uur tijd strategisch inzicht in de waarde van data en de praktische infrastructuur die nodig is om tot een data-driven voetbalclub te komen. Géén dertien in een dozijn-webinar dus, maar een online cursus vol tips, tricks & tools waarbij elk woord raak is. En nee, dit zijn geen praatjes voor de bühne, we zijn gewoon hartstikke enthousiast en gaan er samen met jullie wat moois van maken. Beloofd!
Masterclass gemist? Download hier de presentatie!
Vul onderstaand formulier in en ontvang toegang tot presentatie van de masterclass.
09.45 | Digitale inloop
10.00 | De strategische waarde van data voor een voetbalclub. Wat maakt data van strategisch belang en zo enorm waardevol voor voetbalclubs?
10.30 | Hoe bouw je je eigen digitale marketing infrastructuur. Leer inzicht krijgen in de ontwikkeling van een database structuur, de verrijking van data en de samenhang met andere data platformen (o.a. CRM, DMP)
11.15 | Live Q&A- sessie met Peter Sprenger en Gijs van Puijenbroek. Na afloop nemen twee van onze voetbalexperts de tijd om jullie vragen te beantwoorden.
Maar, dat is nog niet alles. Nu je weet hoe je tot een datagedreven voetbalclub komt is van groot belang om te weten wat je startpunt is. Met andere woorden: Hoe digitaal volwassen is de club nu?
Op basis van theoretisch onderzoek en praktijkervaring bij o.a. Ajax, PSV, Willem II, Vitesse, Excelsior en MVV hebben we een uniek model ontwikkeld dat precies antwoord geeft op de vraag: hoe digitaal volwassen is de club nu? Dit digital maturity model heeft al vele sportorganisaties- en bonden geholpen in de transitie van een analoge naar digital first bedrijfsvoering. Na de live masterclass stellen we deze gratis voor alle deelnemers van een betaald voetbalorganisatie ter beschikking.
Na het invullen van de vragenlijst heb je direct inzicht in de digitale status quo van je club op de onderdelen: data, technologie, processen, people, content & strategie. Maar er is meer. Vullen jij en/of je collega's de vragenlijst nog dezelfde week in, dan ontvang je binnen twee weken geheel gratis de eerste drie concrete stappen voor jou club uitgewerkt. Deze drie concrete stappen zullen we samen met Sports Alliance gedetailleerd voor je uitwerken zodat je direct resultaat kunt boeken! Schrijf je vandaag nog nu in voor de masterclass en zet die volgende stap richting de ultieme digital- & datagedreven voetbalclub!
Enthousiast en benieuwd geworden, of komen er nog vragen bij je op? Neem gerust contact op. Mark van Wijnen (06-19037939) staat je graag te woord. Mail je liever? Geen probleem: markvanwijnen@sportscloud.nl
Pandemie-marketing mogen we het wel noemen in 2021. De basisprincipes van een goede marketingstrategie mogen misschien niet veranderd zijn, de uitvoeringsprincipes zijn dramatisch op hun kop gezet.
GAMMA daagt game liefhebbend Nederland uit om hun digitale droomtuin te bouwen in Minecraft. Honderden digitale bouwers hebben hun beste creaties ingezonden en maakten direct kans op een real-life tuin make-over!
#weneverplayalone: dé aftrap van het partnership tussen Club Brugge en SportsCloud.
Het is een generatie die nu al een grote stempel op de wereld drukt en in de toekomst zal die invloed alleen maar groeien. Ze zijn digitaal opgegroeid, zich bewust van wat er speelt in de maatschappij, op zoek naar de waarheid en ze hechten een groot belang aan fit zijn én blijven. Naar televisie kijken ze niet, sporten vinden ze belangrijk, grenzen zijn er niet en esports – gaming in het bijzonder – is hun favoriete hobby. Maak kennis met Generatie Z.
Steeds meer dringt het besef van grote sportclubs in de wereld door hoe omvangrijk hun fanschare eigenlijk is en wat dat in commercieel opzicht voor ze kan betekenen. Dat clubs pas echt reuzenstappen maken als je je ook gaat richten op digitalisering en dataverzameling, is echter nog geen algemeen geaccepteerd feit. Samen met Hans Westerbeek kijken we naar het begin van een revolutie.
Dat door de digitalisering van de samenleving de impact op sportorganisaties groot is en ingrijpend verandert, is inmiddels wel duidelijk. Het in kaart hebben van je digitale strategie is dan ook geen nice-to-have meer, maar een absolute noodzaak. Iets dat in deze COVID-19 tijden eens te meer duidelijk is geworden. Maar wat is nou precies jouw digitale startpunt? En welke stappen voor een organisatie zijn belangrijk om digitale groei te kunnen realiseren? Deze kernvragen laten we je zien in ons Digital Growth Model For Sports.