Live Masterclass: 'how to build a data-driven footballclub'

Grootse plannen op dinsdag 28 april? Vast niet, toch? SportsCloud biedt alle betaald voetbalorganisaties in Nederland en België een gratis live masterclass aan. En niet zomaar een; we geven je dé voorzet voor een succesvolle toekomst in de digitale wereld. Hoe kom je tot een datagedreven voetbalclub? Wat is de strategische waarde van data? En hoe bouw je je eigen data marketinginfrastructuur? Deze kernvragen staan centraal tijdens deze live masterclass.

Het programma

09.45 | Digitale inloop

10.00 | De strategische waarde van data voor een voetbalclub. Wat maakt data van strategisch belang en zo enorm waardevol voor voetbalclubs?

10.30 | Hoe bouw je je eigen digitale marketing infrastructuur. Leer inzicht krijgen in de ontwikkeling van een database structuur, de verrijking van data en de samenhang met andere data platformen (o.a. CRM, DMP)

11.15 | Live Q&A- sessie met Peter Sprenger en Gijs van Puijenbroek. Na afloop nemen twee van onze voetbalexperts de tijd om jullie vragen te beantwoorden.

New in football: 'The Digital Maturity Scan for your club'!

Maar, dat is nog niet alles. Nu je weet hoe je tot een datagedreven voetbalclub komt is van groot belang om te weten wat je startpunt is. Met andere woorden: Hoe digitaal volwassen is de club nu?

Op basis van theoretisch onderzoek en praktijkervaring bij o.a. Ajax, PSV, Willem II, Vitesse, Excelsior en MVV hebben we een uniek model ontwikkeld dat precies antwoord geeft op de vraag: hoe digitaal volwassen is de club nu? Dit digital maturity model heeft al vele sportorganisaties- en bonden geholpen in de transitie van een analoge naar digital first bedrijfsvoering. Na de live masterclass stellen we deze gratis voor alle deelnemers van een betaald voetbalorganisatie ter beschikking.

Na het invullen van de vragenlijst heb je direct inzicht in de digitale status quo van je club op de onderdelen: data, technologie, processen, people, content & strategie. Maar er is meer. Vullen jij en/of je collega's de vragenlijst nog dezelfde week in, dan ontvang je binnen twee weken geheel gratis de eerste drie concrete stappen voor jou club uitgewerkt. Deze drie concrete stappen zullen we samen met Sports Alliance gedetailleerd voor je uitwerken zodat je direct resultaat kunt boeken! Schrijf je vandaag nog nu in voor de masterclass en zet die volgende stap richting de ultieme digital- & datagedreven voetbalclub!

Enthousiast en benieuwd geworden, of komen er nog vragen bij je op? Neem gerust contact op. Mark van Wijnen (06-19037939) staat je graag te woord. Mail je liever? Geen probleem: markvanwijnen@sportscloud.nl

Onze laatste updates

Nieuws
Do or Die; 5 cruciale marketing antwoorden op de coronapandemie
05 januari, 2021

Do or Die; 5 cruciale marketing antwoorden op de coronapandemie

Pandemie-marketing mogen we het wel noemen in 2021. De basisprincipes van een goede marketingstrategie mogen misschien niet veranderd zijn, de uitvoeringsprincipes zijn dramatisch op hun kop gezet.

Nieuws
GAMMA stapt in gaming
05 november, 2020

GAMMA stapt in gaming

GAMMA daagt game liefhebbend Nederland uit om hun digitale droomtuin te bouwen in Minecraft. Honderden digitale bouwers hebben hun beste creaties ingezonden en maakten direct kans op een real-life tuin make-over!

Nieuws
#weneverplayalone
15 september, 2020

#weneverplayalone

#weneverplayalone: dé aftrap van het partnership tussen Club Brugge en SportsCloud.

Publicaties
Nick Cooiman start bij SportsCloud
19 februari, 2021

Nick Cooiman start bij SportsCloud

SportsCloud heeft Nick Cooiman aan het team toegevoegd. Cooiman is begin februari van start gegaan als esports en gaming marketeer. Daarmee voegt SportsCloud een talentvolle en, binnen het esports domein, ervaren kracht toe om samen met het team van digitale specialisten de markt verder tot ontwikkeling te brengen.

Publicaties
Maak kennis met generatie Z
29 juli, 2020

Maak kennis met generatie Z

Het is een generatie die nu al een grote stempel op de wereld drukt en in de toekomst zal die invloed alleen maar groeien. Ze zijn digitaal opgegroeid, zich bewust van wat er speelt in de maatschappij, op zoek naar de waarheid en ze hechten een groot belang aan fit zijn én blijven. Naar televisie kijken ze niet, sporten vinden ze belangrijk, grenzen zijn er niet en esports – gaming in het bijzonder – is hun favoriete hobby. Maak kennis met Generatie Z.

Publicaties
Van sterk merk naar datamarketingpionier
28 juli, 2020

Van sterk merk naar datamarketingpionier

Steeds meer dringt het besef van grote sportclubs in de wereld door hoe omvangrijk hun fanschare eigenlijk is en wat dat in commercieel opzicht voor ze kan betekenen. Dat clubs pas echt reuzenstappen maken als je je ook gaat richten op digitalisering en dataverzameling, is echter nog geen algemeen geaccepteerd feit. Samen met Hans Westerbeek kijken we naar het begin van een revolutie.