Team Jumbo-Visma sportief en digitaal vol ambitie!

Afgelopen vrijdag vond op het hoofdkantoor van nieuwe sponsor Hema de teampresentatie van Team Jumbo-Visma plaats. Een presentatie waar aan alle kanten de ambitie van het team vanaf spatte.

Afgelopen vrijdag vond op het hoofdkantoor van nieuwe sponsor Hema de teampresentatie van Team Jumbo-Visma plaats. Een presentatie waar aan alle kanten de ambitie van het team vanaf spatte. Met maar één doel voor 2020: het winnen van de Tour de France. Het talenten- en development team werd gepresenteerd, er waren tafelsessies met de toprenners van het team en er werd bekend gemaakt in welke koersen de renners gaan rijden. Met de aankondiging dat zowel Tom Dumoulin als Steven Kruijswijk als Primož Roglič gaan starten in de tour, wordt deze ambitie maar weer eens onderstreept.


Fanbase strategie

De ambitie van het team is er niet alleen sportief, maar ook zeker digitaal. Als onderdeel van het ‘digitale team’ van Team Jumbo-Visma werkt SportsCloud sinds eind 2018 aan de uitvoer van de fanbase strategie. Een strategie die het team in staat stelt om de vele partners die aan het team verbonden zijn toegang te geven tot de fans en volgers van de wieler- en schaatsploeg.

Binnen de fanbase worden interesses en voorkeuren geregistreerd. Interesses en voorkeuren die voor het team en haar partners relevant zijn om gerichtere, relevantere en persoonlijkere marketing te voeren. Is iemand geïnteresseerd in wielrennen of in schaatsen? Of is iemand actief wielrenner, en wat voor type renner is hij of zijn dan? Door deze kennis op te bouwen en te centraliseren binnen de juiste systemen is bijvoorbeeld kledingpartner AGU in staat om actieve wielrenners een aanbod te doen van wielrenkleding.


Nieuw shirt, nieuwe shop

Naast de lancering van het team werd afgelopen week ook het nieuwe shirt voor het komende wielerseizoen gepresenteerd. Direct aan deze lancering hing de opening van een eigen webshop. Het team ontwikkelde deze shop samen met TDE om ook op het gebied van e-commerce de eerste stappen te zetten. Waar het afgelopen jaar de teamkleding te koop was bij partner AGU, gaat de verkoop voortaan via het eigen kanaal.

Kijk voor meer over Team Jumbo-Visma en de nieuwe shop op www.teamjumbovisma.nl.

Onze laatste updates

Nieuws
Subsidie van Ministerie van VWS voor nieuw platform Taakie
11 februari, 2020

Subsidie van Ministerie van VWS voor nieuw platform Taakie

Het ministerie van VWS heeft een subsidie van €70.000 uitgekeerd voor de ontwikkeling van het platform: Taakie

Nieuws
Team Jumbo-Visma sportief en digitaal vol ambitie!
23 december, 2019

Team Jumbo-Visma sportief en digitaal vol ambitie!

Afgelopen vrijdag vond op het hoofdkantoor van nieuwe sponsor Hema de teampresentatie van Team Jumbo-Visma plaats. Een presentatie waar aan alle kanten de ambitie van het team vanaf spatte.

Nieuws
De digitale sprong voor verenigingen
02 oktober, 2019

De digitale sprong voor verenigingen

Verenigingen zijn druk met voorsorteren op de toekomst. Alleen op ICT-gebied lijken ze achter te blijven. Hoe kunnen verenigingen een digitale sprong maken? Gerrit Verrips, KNGF, en PeterSprenger, NEVOBO, geven tips.

Publicaties
Jonas Bogaert versterkt SportsCloud
29 juni, 2020

Jonas Bogaert versterkt SportsCloud

SportsCloud heeft Jonas Bogaert aan het team toegevoegd. Bogaert start 1 juli in Eindhoven en zal aan de slag gaan als Digital Development Manager België. Daarmee voegt SportsCloud een ervaren kracht toe om samen met het team van digitale specialisten de Belgische markt tot ontwikkeling te brengen.

Publicaties
Het 'Digital Growth Model For Sports'
04 juni, 2020

Het 'Digital Growth Model For Sports'

Dat door de digitalisering van de samenleving de impact op sportorganisaties groot is en ingrijpend verandert, is inmiddels wel duidelijk. Het in kaart hebben van je digitale strategie is dan ook geen nice-to-have meer, maar een absolute noodzaak. Iets dat in deze COVID-19 tijden eens te meer duidelijk is geworden. Maar wat is nou precies jouw digitale startpunt? En welke stappen voor een organisatie zijn belangrijk om digitale groei te kunnen realiseren? Deze kernvragen laten we je zien in ons Digital Growth Model For Sports.

Publicaties
Live Masterclass: 'how to build a data-driven footballclub'
21 april, 2020

Live Masterclass: 'how to build a data-driven footballclub'

Grootse plannen op dinsdag 28 april? Vast niet, toch? SportsCloud biedt alle betaald voetbalorganisaties in Nederland en België een gratis live masterclass aan. En niet zomaar een; we geven je dé voorzet voor een succesvolle toekomst in de digitale wereld. Hoe kom je tot een datagedreven voetbalclub? Wat is de strategische waarde van data? En hoe bouw je je eigen data marketinginfrastructuur? Deze kernvragen staan centraal tijdens deze live masterclass.