Team Jumbo-Visma sportief en digitaal vol ambitie!

Afgelopen vrijdag vond op het hoofdkantoor van nieuwe sponsor Hema de teampresentatie van Team Jumbo-Visma plaats. Een presentatie waar aan alle kanten de ambitie van het team vanaf spatte.

Afgelopen vrijdag vond op het hoofdkantoor van nieuwe sponsor Hema de teampresentatie van Team Jumbo-Visma plaats. Een presentatie waar aan alle kanten de ambitie van het team vanaf spatte. Met maar één doel voor 2020: het winnen van de Tour de France. Het talenten- en development team werd gepresenteerd, er waren tafelsessies met de toprenners van het team en er werd bekend gemaakt in welke koersen de renners gaan rijden. Met de aankondiging dat zowel Tom Dumoulin als Steven Kruijswijk als Primož Roglič gaan starten in de tour, wordt deze ambitie maar weer eens onderstreept.


Fanbase strategie

De ambitie van het team is er niet alleen sportief, maar ook zeker digitaal. Als onderdeel van het ‘digitale team’ van Team Jumbo-Visma werkt SportsCloud sinds eind 2018 aan de uitvoer van de fanbase strategie. Een strategie die het team in staat stelt om de vele partners die aan het team verbonden zijn toegang te geven tot de fans en volgers van de wieler- en schaatsploeg.

Binnen de fanbase worden interesses en voorkeuren geregistreerd. Interesses en voorkeuren die voor het team en haar partners relevant zijn om gerichtere, relevantere en persoonlijkere marketing te voeren. Is iemand geïnteresseerd in wielrennen of in schaatsen? Of is iemand actief wielrenner, en wat voor type renner is hij of zijn dan? Door deze kennis op te bouwen en te centraliseren binnen de juiste systemen is bijvoorbeeld kledingpartner AGU in staat om actieve wielrenners een aanbod te doen van wielrenkleding.


Nieuw shirt, nieuwe shop

Naast de lancering van het team werd afgelopen week ook het nieuwe shirt voor het komende wielerseizoen gepresenteerd. Direct aan deze lancering hing de opening van een eigen webshop. Het team ontwikkelde deze shop samen met TDE om ook op het gebied van e-commerce de eerste stappen te zetten. Waar het afgelopen jaar de teamkleding te koop was bij partner AGU, gaat de verkoop voortaan via het eigen kanaal.

Kijk voor meer over Team Jumbo-Visma en de nieuwe shop op www.teamjumbovisma.nl.