Team Jumbo-Visma sportief en digitaal vol ambitie!

Afgelopen vrijdag vond op het hoofdkantoor van nieuwe sponsor Hema de teampresentatie van Team Jumbo-Visma plaats. Een presentatie waar aan alle kanten de ambitie van het team vanaf spatte.

Afgelopen vrijdag vond op het hoofdkantoor van nieuwe sponsor Hema de teampresentatie van Team Jumbo-Visma plaats. Een presentatie waar aan alle kanten de ambitie van het team vanaf spatte. Met maar één doel voor 2020: het winnen van de Tour de France. Het talenten- en development team werd gepresenteerd, er waren tafelsessies met de toprenners van het team en er werd bekend gemaakt in welke koersen de renners gaan rijden. Met de aankondiging dat zowel Tom Dumoulin als Steven Kruijswijk als Primož Roglič gaan starten in de tour, wordt deze ambitie maar weer eens onderstreept.


Fanbase strategie

De ambitie van het team is er niet alleen sportief, maar ook zeker digitaal. Als onderdeel van het ‘digitale team’ van Team Jumbo-Visma werkt SportsCloud sinds eind 2018 aan de uitvoer van de fanbase strategie. Een strategie die het team in staat stelt om de vele partners die aan het team verbonden zijn toegang te geven tot de fans en volgers van de wieler- en schaatsploeg.

Binnen de fanbase worden interesses en voorkeuren geregistreerd. Interesses en voorkeuren die voor het team en haar partners relevant zijn om gerichtere, relevantere en persoonlijkere marketing te voeren. Is iemand geïnteresseerd in wielrennen of in schaatsen? Of is iemand actief wielrenner, en wat voor type renner is hij of zijn dan? Door deze kennis op te bouwen en te centraliseren binnen de juiste systemen is bijvoorbeeld kledingpartner AGU in staat om actieve wielrenners een aanbod te doen van wielrenkleding.


Nieuw shirt, nieuwe shop

Naast de lancering van het team werd afgelopen week ook het nieuwe shirt voor het komende wielerseizoen gepresenteerd. Direct aan deze lancering hing de opening van een eigen webshop. Het team ontwikkelde deze shop samen met TDE om ook op het gebied van e-commerce de eerste stappen te zetten. Waar het afgelopen jaar de teamkleding te koop was bij partner AGU, gaat de verkoop voortaan via het eigen kanaal.

Kijk voor meer over Team Jumbo-Visma en de nieuwe shop op www.teamjumbovisma.nl.

Onze laatste updates

Nieuws
#weneverplayalone
15 september, 2020

#weneverplayalone

#weneverplayalone: dé aftrap van het partnership tussen Club Brugge en SportsCloud.

Nieuws
Jumbo & Team Jumbo-Visma lanceren Tour de Kans!
29 augustus, 2020

Jumbo & Team Jumbo-Visma lanceren Tour de Kans!

Vanaf vandaag is het, twee maanden later dan gepland, eindelijk zover. De start van de Tour de France 2020. Speciaal daarvoor lanceren Jumbo & Team Jumbo-Visma: Tour de Kans!

Nieuws
FIFA Kasteel Challenge
07 augustus, 2020

FIFA Kasteel Challenge

Rotterdamse gamers kropen afgelopen woensdag (5 augustus) in de huid van topvoetballers op het Kasteel en vertegenwoordigden Feyenoord, Sparta en Excelsior. Het toernooi is de aftrap van een hele zomer vol met esports- en gamingevenementen in Rotterdam.

Publicaties
Maak kennis met generatie Z
29 juli, 2020

Maak kennis met generatie Z

Het is een generatie die nu al een grote stempel op de wereld drukt en in de toekomst zal die invloed alleen maar groeien. Ze zijn digitaal opgegroeid, zich bewust van wat er speelt in de maatschappij, op zoek naar de waarheid en ze hechten een groot belang aan fit zijn én blijven. Naar televisie kijken ze niet, sporten vinden ze belangrijk, grenzen zijn er niet en esports – gaming in het bijzonder – is hun favoriete hobby. Maak kennis met Generatie Z.

Publicaties
Van sterk merk naar datamarketingpionier
28 juli, 2020

Van sterk merk naar datamarketingpionier

Steeds meer dringt het besef van grote sportclubs in de wereld door hoe omvangrijk hun fanschare eigenlijk is en wat dat in commercieel opzicht voor ze kan betekenen. Dat clubs pas echt reuzenstappen maken als je je ook gaat richten op digitalisering en dataverzameling, is echter nog geen algemeen geaccepteerd feit. Samen met Hans Westerbeek kijken we naar het begin van een revolutie.

Publicaties
Het 'Digital Growth Model For Sports'
04 juni, 2020

Het 'Digital Growth Model For Sports'

Dat door de digitalisering van de samenleving de impact op sportorganisaties groot is en ingrijpend verandert, is inmiddels wel duidelijk. Het in kaart hebben van je digitale strategie is dan ook geen nice-to-have meer, maar een absolute noodzaak. Iets dat in deze COVID-19 tijden eens te meer duidelijk is geworden. Maar wat is nou precies jouw digitale startpunt? En welke stappen voor een organisatie zijn belangrijk om digitale groei te kunnen realiseren? Deze kernvragen laten we je zien in ons Digital Growth Model For Sports.