Team Jumbo-Visma sportief en digitaal vol ambitie!

Afgelopen vrijdag vond op het hoofdkantoor van nieuwe sponsor Hema de teampresentatie van Team Jumbo-Visma plaats. Een presentatie waar aan alle kanten de ambitie van het team vanaf spatte.

Afgelopen vrijdag vond op het hoofdkantoor van nieuwe sponsor Hema de teampresentatie van Team Jumbo-Visma plaats. Een presentatie waar aan alle kanten de ambitie van het team vanaf spatte. Met maar één doel voor 2020: het winnen van de Tour de France. Het talenten- en development team werd gepresenteerd, er waren tafelsessies met de toprenners van het team en er werd bekend gemaakt in welke koersen de renners gaan rijden. Met de aankondiging dat zowel Tom Dumoulin als Steven Kruijswijk als Primož Roglič gaan starten in de tour, wordt deze ambitie maar weer eens onderstreept.


Fanbase strategie

De ambitie van het team is er niet alleen sportief, maar ook zeker digitaal. Als onderdeel van het ‘digitale team’ van Team Jumbo-Visma werkt SportsCloud sinds eind 2018 aan de uitvoer van de fanbase strategie. Een strategie die het team in staat stelt om de vele partners die aan het team verbonden zijn toegang te geven tot de fans en volgers van de wieler- en schaatsploeg.

Binnen de fanbase worden interesses en voorkeuren geregistreerd. Interesses en voorkeuren die voor het team en haar partners relevant zijn om gerichtere, relevantere en persoonlijkere marketing te voeren. Is iemand geïnteresseerd in wielrennen of in schaatsen? Of is iemand actief wielrenner, en wat voor type renner is hij of zijn dan? Door deze kennis op te bouwen en te centraliseren binnen de juiste systemen is bijvoorbeeld kledingpartner AGU in staat om actieve wielrenners een aanbod te doen van wielrenkleding.


Nieuw shirt, nieuwe shop

Naast de lancering van het team werd afgelopen week ook het nieuwe shirt voor het komende wielerseizoen gepresenteerd. Direct aan deze lancering hing de opening van een eigen webshop. Het team ontwikkelde deze shop samen met TDE om ook op het gebied van e-commerce de eerste stappen te zetten. Waar het afgelopen jaar de teamkleding te koop was bij partner AGU, gaat de verkoop voortaan via het eigen kanaal.

Kijk voor meer over Team Jumbo-Visma en de nieuwe shop op www.teamjumbovisma.nl.

Onze laatste updates

Nieuws
Do or Die; 5 cruciale marketing antwoorden op de coronapandemie
05 januari, 2021

Do or Die; 5 cruciale marketing antwoorden op de coronapandemie

Pandemie-marketing mogen we het wel noemen in 2021. De basisprincipes van een goede marketingstrategie mogen misschien niet veranderd zijn, de uitvoeringsprincipes zijn dramatisch op hun kop gezet.

Nieuws
GAMMA stapt in gaming
05 november, 2020

GAMMA stapt in gaming

GAMMA daagt game liefhebbend Nederland uit om hun digitale droomtuin te bouwen in Minecraft. Honderden digitale bouwers hebben hun beste creaties ingezonden en maakten direct kans op een real-life tuin make-over!

Nieuws
#weneverplayalone
15 september, 2020

#weneverplayalone

#weneverplayalone: dé aftrap van het partnership tussen Club Brugge en SportsCloud.

Publicaties
Nick Cooiman start bij SportsCloud
19 februari, 2021

Nick Cooiman start bij SportsCloud

SportsCloud heeft Nick Cooiman aan het team toegevoegd. Cooiman is begin februari van start gegaan als esports en gaming marketeer. Daarmee voegt SportsCloud een talentvolle en, binnen het esports domein, ervaren kracht toe om samen met het team van digitale specialisten de markt verder tot ontwikkeling te brengen.

Publicaties
Maak kennis met generatie Z
29 juli, 2020

Maak kennis met generatie Z

Het is een generatie die nu al een grote stempel op de wereld drukt en in de toekomst zal die invloed alleen maar groeien. Ze zijn digitaal opgegroeid, zich bewust van wat er speelt in de maatschappij, op zoek naar de waarheid en ze hechten een groot belang aan fit zijn én blijven. Naar televisie kijken ze niet, sporten vinden ze belangrijk, grenzen zijn er niet en esports – gaming in het bijzonder – is hun favoriete hobby. Maak kennis met Generatie Z.

Publicaties
Van sterk merk naar datamarketingpionier
28 juli, 2020

Van sterk merk naar datamarketingpionier

Steeds meer dringt het besef van grote sportclubs in de wereld door hoe omvangrijk hun fanschare eigenlijk is en wat dat in commercieel opzicht voor ze kan betekenen. Dat clubs pas echt reuzenstappen maken als je je ook gaat richten op digitalisering en dataverzameling, is echter nog geen algemeen geaccepteerd feit. Samen met Hans Westerbeek kijken we naar het begin van een revolutie.