Subsidie van Ministerie van VWS voor nieuw platform Taakie

Het ministerie van VWS heeft een subsidie van €70.000 uitgekeerd voor de ontwikkeling van het platform: Taakie

Vorige week dinsdag mocht Sion de Jong, directielid van SportsCloud B.V. uit handen van minister Medische Zorg & Sport Bruno Bruins en voorzitter Topteam Sport Sportinnovator Harry van Doremalen een subsidie van € 70.000 ontvangen voor de ontwikkeling van Taakie. Taakie, bedacht in samenwerking met Niels van Weert van Team Sportservice, wordt een online platform dat verenigingen in staat stelt om op een speelse wijze de vrijwilligersinzet voor de vereniging te stimuleren.

Vrijwilligers zijn onmisbaar voor de sport, toch kampen heel veel verenigingen met een tekort. Taakie gaat bijdragen aan het oplossen van deze uitdaging. Met Taakie heeft de vereniging beter in kaart wie je voor welke vrijwilligerstaak kan benaderen. Ook wordt er continu bijgehouden of de interesse van mensen voor een verenigingstaak verandert en de vereniging daarop in moet spelen. Om mensen snel te benaderen kan de vrijwilligerscoördinator bijvoorbeeld WhatsApp gebruiken. Sion de Jong: ‘We achterhalen op een speelse wijze welke vrijwilligersactiviteiten het beste passen bij de wensen van de vrijwilliger. Zo zijn we in staat namens de vereniging het meest passende aanbod aan de vrijwilliger toe te wijzen. Op die manier kan de tool mij als vrijwilliger bijvoorbeeld eerder indelen voor een bardienst dan voor een fluitbeurt op basis van mijn voorkeuren. We stimuleren hiermee zowel het invullen van de taken als het plezier dat de vrijwilliger uit de taak haalt met het uitvoeren ervan.’

Team Sportservice richt zich op de maatschappelijke inzet van sport en bewegen, SportsCloud helpt sportorganisaties een weg te vinden in de digitale wereld. Een wereld waarin digitale oplossingen organisaties helpen om dichterbij hun achterban te komen. Samen zullen zij door middel van Taakie op een innovatieve en interactieve manier het tekort aan vrijwilligers proberen te verhelpen. De bijdrage ontvangen van minister Bruno Bruins is hierin onmisbaar en beide partijen zijn dan ook zeer verheugd te kunnen starten met de uitrol van Taakie.

Op de foto van links naar rechts: Bruno Bruins, Sion de Jong, Niels van Weert en Harry van Doremalen

Onze laatste updates

Nieuws
Uniek traineeship in de sport: digital marketing, datamanagement & CRM
20 mei, 2021

Uniek traineeship in de sport: digital marketing, datamanagement & CRM

In samenwerking met een vooraanstaande sportorganisatie in Nederland biedt SportsCloud een uniek traineeship met baangarantie aan. Een programma voor talentvolle starters die zich de komende jaren verder willen ontwikkelen op het gebied van digitale marketing, datamanagement en technologie. Wil jij jouw carrière in de sport een kick-start geven? Lees dan snel verder!

Nieuws
Wat zijn de belangrijkste digitale ontwikkelingen in 2021?
18 mei, 2021

Wat zijn de belangrijkste digitale ontwikkelingen in 2021?

De digitalisering trekt vol door in de maatschappij, ook in de sportwereld. De corona pandemie heeft hier nog eens een extra impuls aan gegeven. Peter Sprenger geeft in dit artikel antwoord op 5 vragen over de laatste ontwikkelingen in het digitale laboratorium van de wereld.

Nieuws
Do or Die; 5 cruciale marketing antwoorden op de coronapandemie
05 januari, 2021

Do or Die; 5 cruciale marketing antwoorden op de coronapandemie

Pandemie-marketing mogen we het wel noemen in 2021. De basisprincipes van een goede marketingstrategie mogen misschien niet veranderd zijn, de uitvoeringsprincipes zijn dramatisch op hun kop gezet.

Publicaties
Nick Cooiman start bij SportsCloud
19 februari, 2021

Nick Cooiman start bij SportsCloud

SportsCloud heeft Nick Cooiman aan het team toegevoegd. Cooiman is begin februari van start gegaan als esports en gaming marketeer. Daarmee voegt SportsCloud een talentvolle en, binnen het esports domein, ervaren kracht toe om samen met het team van digitale specialisten de markt verder tot ontwikkeling te brengen.

Publicaties
Maak kennis met generatie Z
29 juli, 2020

Maak kennis met generatie Z

Het is een generatie die nu al een grote stempel op de wereld drukt en in de toekomst zal die invloed alleen maar groeien. Ze zijn digitaal opgegroeid, zich bewust van wat er speelt in de maatschappij, op zoek naar de waarheid en ze hechten een groot belang aan fit zijn én blijven. Naar televisie kijken ze niet, sporten vinden ze belangrijk, grenzen zijn er niet en esports – gaming in het bijzonder – is hun favoriete hobby. Maak kennis met Generatie Z.

Publicaties
Van sterk merk naar datamarketingpionier
28 juli, 2020

Van sterk merk naar datamarketingpionier

Steeds meer dringt het besef van grote sportclubs in de wereld door hoe omvangrijk hun fanschare eigenlijk is en wat dat in commercieel opzicht voor ze kan betekenen. Dat clubs pas echt reuzenstappen maken als je je ook gaat richten op digitalisering en dataverzameling, is echter nog geen algemeen geaccepteerd feit. Samen met Hans Westerbeek kijken we naar het begin van een revolutie.