Subsidie van Ministerie van VWS voor nieuw platform Taakie

Het ministerie van VWS heeft een subsidie van €70.000 uitgekeerd voor de ontwikkeling van het platform: Taakie

Vorige week dinsdag mocht Sion de Jong, directielid van SportsCloud B.V. uit handen van minister Medische Zorg & Sport Bruno Bruins en voorzitter Topteam Sport Sportinnovator Harry van Doremalen een subsidie van € 70.000 ontvangen voor de ontwikkeling van Taakie. Taakie, bedacht in samenwerking met Niels van Weert van Team Sportservice, wordt een online platform dat verenigingen in staat stelt om op een speelse wijze de vrijwilligersinzet voor de vereniging te stimuleren.

Vrijwilligers zijn onmisbaar voor de sport, toch kampen heel veel verenigingen met een tekort. Taakie gaat bijdragen aan het oplossen van deze uitdaging. Met Taakie heeft de vereniging beter in kaart wie je voor welke vrijwilligerstaak kan benaderen. Ook wordt er continu bijgehouden of de interesse van mensen voor een verenigingstaak verandert en de vereniging daarop in moet spelen. Om mensen snel te benaderen kan de vrijwilligerscoördinator bijvoorbeeld WhatsApp gebruiken. Sion de Jong: ‘We achterhalen op een speelse wijze welke vrijwilligersactiviteiten het beste passen bij de wensen van de vrijwilliger. Zo zijn we in staat namens de vereniging het meest passende aanbod aan de vrijwilliger toe te wijzen. Op die manier kan de tool mij als vrijwilliger bijvoorbeeld eerder indelen voor een bardienst dan voor een fluitbeurt op basis van mijn voorkeuren. We stimuleren hiermee zowel het invullen van de taken als het plezier dat de vrijwilliger uit de taak haalt met het uitvoeren ervan.’

Team Sportservice richt zich op de maatschappelijke inzet van sport en bewegen, SportsCloud helpt sportorganisaties een weg te vinden in de digitale wereld. Een wereld waarin digitale oplossingen organisaties helpen om dichterbij hun achterban te komen. Samen zullen zij door middel van Taakie op een innovatieve en interactieve manier het tekort aan vrijwilligers proberen te verhelpen. De bijdrage ontvangen van minister Bruno Bruins is hierin onmisbaar en beide partijen zijn dan ook zeer verheugd te kunnen starten met de uitrol van Taakie.

Op de foto van links naar rechts: Bruno Bruins, Sion de Jong, Niels van Weert en Harry van Doremalen

Onze laatste updates

Nieuws
#weneverplayalone
15 september, 2020

#weneverplayalone

#weneverplayalone: dé aftrap van het partnership tussen Club Brugge en SportsCloud.

Nieuws
Jumbo & Team Jumbo-Visma lanceren Tour de Kans!
29 augustus, 2020

Jumbo & Team Jumbo-Visma lanceren Tour de Kans!

Vanaf vandaag is het, twee maanden later dan gepland, eindelijk zover. De start van de Tour de France 2020. Speciaal daarvoor lanceren Jumbo & Team Jumbo-Visma: Tour de Kans!

Nieuws
FIFA Kasteel Challenge
07 augustus, 2020

FIFA Kasteel Challenge

Rotterdamse gamers kropen afgelopen woensdag (5 augustus) in de huid van topvoetballers op het Kasteel en vertegenwoordigden Feyenoord, Sparta en Excelsior. Het toernooi is de aftrap van een hele zomer vol met esports- en gamingevenementen in Rotterdam.

Publicaties
Maak kennis met generatie Z
29 juli, 2020

Maak kennis met generatie Z

Het is een generatie die nu al een grote stempel op de wereld drukt en in de toekomst zal die invloed alleen maar groeien. Ze zijn digitaal opgegroeid, zich bewust van wat er speelt in de maatschappij, op zoek naar de waarheid en ze hechten een groot belang aan fit zijn én blijven. Naar televisie kijken ze niet, sporten vinden ze belangrijk, grenzen zijn er niet en esports – gaming in het bijzonder – is hun favoriete hobby. Maak kennis met Generatie Z.

Publicaties
Van sterk merk naar datamarketingpionier
28 juli, 2020

Van sterk merk naar datamarketingpionier

Steeds meer dringt het besef van grote sportclubs in de wereld door hoe omvangrijk hun fanschare eigenlijk is en wat dat in commercieel opzicht voor ze kan betekenen. Dat clubs pas echt reuzenstappen maken als je je ook gaat richten op digitalisering en dataverzameling, is echter nog geen algemeen geaccepteerd feit. Samen met Hans Westerbeek kijken we naar het begin van een revolutie.

Publicaties
Het 'Digital Growth Model For Sports'
04 juni, 2020

Het 'Digital Growth Model For Sports'

Dat door de digitalisering van de samenleving de impact op sportorganisaties groot is en ingrijpend verandert, is inmiddels wel duidelijk. Het in kaart hebben van je digitale strategie is dan ook geen nice-to-have meer, maar een absolute noodzaak. Iets dat in deze COVID-19 tijden eens te meer duidelijk is geworden. Maar wat is nou precies jouw digitale startpunt? En welke stappen voor een organisatie zijn belangrijk om digitale groei te kunnen realiseren? Deze kernvragen laten we je zien in ons Digital Growth Model For Sports.