GAMMA stapt in gaming

GAMMA daagt game liefhebbend Nederland uit om hun digitale droomtuin te bouwen in Minecraft. Honderden digitale bouwers hebben hun beste creaties ingezonden en maakten direct kans op een real-life tuin make-over!

"Digitale kleurplaatwedstrijd anno 2020"

De campagne ‘Bouw je droomtuin’ is tot stand gekomen vanuit het gecombineerde inzicht van ouders die in Corona tijd volop aan de slag zijn gegaan in de tuin met aan de andere kant kinderen die juist veel tijd investeerden in hun digitale gaming skills en creaties. GAMMA Marketing & Communicatiemanager Laurens Miedema geeft aan dat ze hopen hiermee twee werelden dichter bij elkaar te brengen. Enerzijds willen zij ouders meer inzicht geven in de (digitale) wereld van de jeugd, terwijl zij spelenderwijs meer inzicht krijgen in het ontwerpen en bouwen van een tuin.


Ter lancering van het concept zijn we de samenwerking aangegaan met gaming influencers Dylan Haegens, jhxgames, Potgrond en EenGameStad. Dylan Haegens zelf heeft al meer dan 1 miljoen abonnees. In de verschillende video’s wagen de influencers zelf een poging om een ideale droomtuin te bouwen maar dagen ze ook hun volgens uit om hetzelfde te doen. Een aantal influencers jureerden ook mee om tot een winnaar te komen. De winnaar heeft een tuin make-over gewonnen t.w.v. €1.500.

Gaming community reageert snel

‘Bouw je droomtuin’ had 1 weekend nodig om de grens van 200 droomtuinen, waar uren werk in heeft gezeten, te doorbreken. Van heuse ‘video-rondleidingen’ tot fotocollages. Kinderen laten hun creativiteit/droomtuin op allerlei verschillende manieren zien. De gaming community heeft zelfs een eigen server aangemaakt waar er gezamenlijk kan worden gebouwd aan verschillende droomtuinen in een soort wijk/buurt.



Opzet campagne

Vanuit de creatie van het concept zijn designs opgemaakt die het merk Gamma op de juiste manier positioneerde in de gaming doelgroep. Kinderen waren direct enthousiast en ouders zagen de wereld van hun kinderen samen komen met hun 'tuin-dromen'. Zowel Minecraft gamers als de ouders zijn met gepersonaliseerde digitale campagnes getarget. Door het unieke concept was de aantrekkingskracht van de campagne dermate groot dat de gemiddelde CPC op slechts 0,19 cent lag.

Op de website van Gamma is er een speciale actiepagina aangemaakt met verschillende visuals en laagdrempelige invulvelden (incl. mail automations) die zorgden voor de nodige inzichten in interesses en behoeftes van de doelgroepen. Zo kwam Gamma naast de gebruikelijke inzichten van potentiële klanten ook achter de huidige tuinsituatie van alle 612 deelnemers. Zo kan Gamma in het vervolg specifieke en relevante content/aanbiedingen serveren aan deze doelgroep.

Gaming community reageert snel
Wat is Minecraft?

Wat is Minecraft?

Minecraft is een sandbox-game dat door Mojang is uitgebracht in 2011. Wereldwijd kent het spel 126 miljoen spelers, In dit spel kan men in een uitgestrekt gebied kubusvormige objecten plaatsen op een rooster. Het spel genereert automatisch een omgeving met grondstoffen, tegenstanders, dieren, grot- en tunnelsystemen, bergformaties en meren. De speler heeft een eigen avatar, waarmee hij de omgeving actief kan aanpassen naar zijn of haar smaak, interesse of droom.

In de spelmodus Creative is er geen limiet aan de beschikbare bouwmaterialen, zodat deze niet opgegraven of gezocht hoeven te worden. Het is de bedoeling dat er onder andere met producten van GAMMA een droomtuin wordt gebouwd.

Meer weten?

Wil je meer informatie over de 'Bouw je droomtuin' campagne van Gamma of over esports en gaming? Neem gerust contact op met Robin Sweegers.

Robin Sweegers
Esports/Gaming manager

robinsweegers@sportscloud.nl

📞 0639218585