Bekijk hier nieuwsartikelen, publicaties en events van SportsCloud.
SportsCloud heeft Nick Cooiman aan het team toegevoegd. Cooiman is begin februari van start gegaan als esports en gaming marketeer. Daarmee voegt SportsCloud een talentvolle en, binnen het esports domein, ervaren kracht toe om samen met het team van digitale specialisten de markt verder tot ontwikkeling te brengen.
Pandemie-marketing mogen we het wel noemen in 2021. De basisprincipes van een goede marketingstrategie mogen misschien niet veranderd zijn, de uitvoeringsprincipes zijn dramatisch op hun kop gezet.
GAMMA daagt game liefhebbend Nederland uit om hun digitale droomtuin te bouwen in Minecraft. Honderden digitale bouwers hebben hun beste creaties ingezonden en maakten direct kans op een real-life tuin make-over!
#weneverplayalone: dé aftrap van het partnership tussen Club Brugge en SportsCloud.
Vanaf vandaag is het, twee maanden later dan gepland, eindelijk zover. De start van de Tour de France 2020. Speciaal daarvoor lanceren Jumbo & Team Jumbo-Visma: Tour de Kans!
Rotterdamse gamers kropen afgelopen woensdag (5 augustus) in de huid van topvoetballers op het Kasteel en vertegenwoordigden Feyenoord, Sparta en Excelsior. Het toernooi is de aftrap van een hele zomer vol met esports- en gamingevenementen in Rotterdam.
Het is een generatie die nu al een grote stempel op de wereld drukt en in de toekomst zal die invloed alleen maar groeien. Ze zijn digitaal opgegroeid, zich bewust van wat er speelt in de maatschappij, op zoek naar de waarheid en ze hechten een groot belang aan fit zijn én blijven. Naar televisie kijken ze niet, sporten vinden ze belangrijk, grenzen zijn er niet en esports – gaming in het bijzonder – is hun favoriete hobby. Maak kennis met Generatie Z.
Steeds meer dringt het besef van grote sportclubs in de wereld door hoe omvangrijk hun fanschare eigenlijk is en wat dat in commercieel opzicht voor ze kan betekenen. Dat clubs pas echt reuzenstappen maken als je je ook gaat richten op digitalisering en dataverzameling, is echter nog geen algemeen geaccepteerd feit. Samen met Hans Westerbeek kijken we naar het begin van een revolutie.
Esports en gaming zijn niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Daarom transformeert Rotterdam deze zomer in de hoofdstad van sport en gaming. Onder de noemer 'Summer of Esports' worden op diverse locaties in de stad een compleet programma van esports uitgerold.
SportsCloud heeft Jonas Bogaert aan het team toegevoegd. Bogaert start 1 juli in Eindhoven en zal aan de slag gaan als Digital Development Manager België. Daarmee voegt SportsCloud een ervaren kracht toe om samen met het team van digitale specialisten de Belgische markt tot ontwikkeling te brengen.
Dat door de digitalisering van de samenleving de impact op sportorganisaties groot is en ingrijpend verandert, is inmiddels wel duidelijk. Het in kaart hebben van je digitale strategie is dan ook geen nice-to-have meer, maar een absolute noodzaak. Iets dat in deze COVID-19 tijden eens te meer duidelijk is geworden. Maar wat is nou precies jouw digitale startpunt? En welke stappen voor een organisatie zijn belangrijk om digitale groei te kunnen realiseren? Deze kernvragen laten we je zien in ons Digital Growth Model For Sports.
Grootse plannen op dinsdag 28 april? Vast niet, toch? SportsCloud biedt alle betaald voetbalorganisaties in Nederland en België een gratis live masterclass aan. En niet zomaar een; we geven je dé voorzet voor een succesvolle toekomst in de digitale wereld. Hoe kom je tot een datagedreven voetbalclub? Wat is de strategische waarde van data? En hoe bouw je je eigen data marketinginfrastructuur? Deze kernvragen staan centraal tijdens deze live masterclass.
Het coronavirus zorgt voor heel wat opschudding in de sportwereld. Vele mondiale sportevenementen zijn uitgesteld of afgelast waardoor fysiek contact niet meer mogelijk is. Een aantal sportorganisaties hebben onlangs laten zien dat stilzitten geen optie is.
Wil je jezelf digitaal verbeteren, doe dat dan nu! Door de ontwikkelingen rond corona is bij veel mensen de behoefte groter om zich verder te verdiepen. Daarom startte onze partner Techonomy onlangs met het Digital Marketing at Home programma.
Hoewel het lijkt alsof de sportwereld even stil staat, ontwikkelt de esportsindustrie zich door. Omdat een groot deel van de wereldbevolking thuis blijft, zien we een aantal interessante ontwikkelingen. We bespreken 5 belangrijke ontwikkelingen en initiatieven in esports.
Data zijn de grootste schatkamer voor de sport voor de komende 20 jaar. Meer dan ooit tevoren is het beter leren kennen van de sportfan van groot belang voor het opbouwen van een duurzame relatie. Download hier het college ‘Datamanagement voor sportorganisaties’.
Het ministerie van VWS heeft een subsidie van €70.000 uitgekeerd voor de ontwikkeling van het platform: Taakie
Afgelopen vrijdag vond op het hoofdkantoor van nieuwe sponsor Hema de teampresentatie van Team Jumbo-Visma plaats. Een presentatie waar aan alle kanten de ambitie van het team vanaf spatte.
De gamingindustrie is voortdurend in ontwikkeling. Er verschijnen nieuwe games, nieuwe merken doen hun intrede en er ontstaan nieuwe competities. De esports- en gamingwereld begint volwassen te worden.
Verenigingen zijn druk met voorsorteren op de toekomst. Alleen op ICT-gebied lijken ze achter te blijven. Hoe kunnen verenigingen een digitale sprong maken? Gerrit Verrips, KNGF, en PeterSprenger, NEVOBO, geven tips.
De bond wijzigde al in 2014 van koers. Het ging zich meer richten op de fan van wandelen en niet langer alleen op leden. Met een potentiële doelgroep van meer dan 10,5 miljoen wandelaars was daar ook alle reden toe.
Vier dagen terug naar school. Geen gewone school, maar Harvard Business School. Na de luxe van IEG Chicago en MarTech San Francisco vorige maand mocht ik terug naar een reünie met voormalige Harvard BEMS studenten.
Download hieronder de presentatie van Peter Sprenger over de marketingtrends voor 2019. Wat staat ons allemaal te wachten de komende jaren? Hoe speel je daar als marketeer op in? Hier vind je de laatste inzichten over impact, innovatie & intelligence in de marketing industrie.
Van 18 tot 20 maart vond hét IEG World 2019 in Chicago plaats. Een congres met een fantastische line-up met bedrijven als Amazon Sports, Burger King, Chicago Bulls, PSG en Twitch. Check hier alle highlights en learnings van drie dagen IEG.
Google's nieuwe gamingplatform vraagt om een analyse over de marketing kansen en mogelijkheden, met als conclusie: welke techgigant heeft het beste platform en wint de strijd om de volgende generatie?
Marketing is veranderd. Van een uitvoeringsorganisatie is marketing in het digitale tijdperk uitgegroeid tot de intelligence hub van de organisatie. Intelligence wordt opgebouwd door goed te luisteren en analyseren wat mensen willen.
De schaatsbond ontwikkelde het afgelopen jaar een nieuwe digitale strategie die schaatsers en schaatsfans meer beleving moet bieden en kinderen moet enthousiasmeren voor de sport.
Wie van buiten kijkt denkt al snel dat een Premier League club alles al voor elkaar heeft als het gaat om ideeën voor innovatie rond de fans, maar daar was Arsenal zelf wat kritischer over. Met het Innovation Lab wil de club uit Londen een nieuwe weg inslaan.
Het inzetten van digitale marketing vergroot de beleving en het plezier, wat resulteert in meer loyaliteit en een duurzame relatie met de sportfan. Een must voor organisaties die met het digitale tijdperk mee willen groeien! Klik op de download button om de presentatie te downloaden.
Wie van buiten kijkt denkt al snel dat een Premier League club zoals Arsenal alles al voor elkaar heeft als het gaat om ideeën voor innovatie rond de fans. Maar daar was Arsenal zelf wat kritischer over. Met het Innovation Lab wil de club uit Londen een nieuwe weg inslaan.
Dit jaar kan niemand de moderne digitale marketing wetten nog negeren. ‘Marketing has become the product’: niet het product zelf, maar het managen van de customer touchpoints is de succes factor geworden. Dit vraagt om nieuwe inzichten en andere competenties binnen organisaties. Hierbij de 11 marketingtrends van 2018.
In 2020 hebben we meer spraakconversie met de computer dan met onze eigen partner. Het is zomaar een greep uit de ontwikkelingen rondom ML en AL. Volgens Peter Sprenger gaan de marketing intelligenten het winnen van de marketing krachtpatsers.
De presentatie ‘Het digitale universum van de sport’ is gegeven door Peter Sprenger in oktober 2017 en gaat in op de digitale trends en ontwikkelingen binnen de sportwereld. Er wordt verteld hoe onze sportconsumptie in de loop der jaren verandert en wie de digitale sportfan van tegenwoordig is.
Gaming is niet alleen een snelgroeiende wereldwijde entertainment markt, de ontwikkeling van gaming technologie heeft ook grote invloed op andere sectoren. De invloed van gaming technologie breidt zich razendsnel uit naar de marketingwereld. Gamescom biedt een blik op de toekomst.