De digitale wasstraat

10 sessies voor een digitale kick-off

Een digital training voor de marketing specialist

Dit programma is voor de marketing specialisten van Techonomy. Op 10 verschillende onderdelen worden de specialisten door een wasstraat gehaald over strategie, marketing technologie, data, marketing en content & experience.

Training 1: Strategie Techonomy en de 'digital roadmap'

Deze sessie gaat over de strategie van Techonomy.

We kijken naar het business model van Techonomy en de verschillende pijlers in de dienstverlening. De strategie van Techonomy vormt de basis voor alle andere werkzaamheden. Daarnaast wordt het tijdens deze sessie duidelijk hoe een digital roadmap is opgebouwd en hoe je deze zelf kunt vormgeven, als het ware een strategische en technische blueprint met business doelstellingen om de klantvraag op te lossen. Ten slotte ontdek je welke verdienmodellen er zijn en kun je deze van elkaar onderscheiden.

Thema's
- Strategie Techonomy
- Verdienmodellen
- Digital Roadmap

Training 2: Marketing technology applications overview en de MarTech stack

Krijg een duidelijke overview van de gehele marketing software wereld en hoe de technologieën in deze wereld met elkaar in verbinding worden gebracht.

Deze training is gericht om een beter beeld te krijgen van alle marketing technologieën die op dit moment gebruikt worden. De MarTech landscape komt hier aan de orde en op welke gebieden Techonomy zich richt. Hierin worden verschillende tools besproken vanuit verschillende thema's, o.a. emailmarketing, creative content, ecommerce, display advertising, video marketing, social advertising, event management en analytics. Met als doel om meer kennis te krijgen over deze wereld en klanten van Techonomy beter te adviseren welke applicaties geschikt zijn voor de specifieke situatie om deze vervolgens ook te kunnen implementeren.

Thema's
- Marketing Technology Applications
- IT / Technology Stack & connections

Training 3: Datamanagement, realtime profiling and analytics (incl. GDPR)

Ontdek hoe data opgebouwd kan worden vanuit alle digital touchpoints met de klant, hoe vanuit hier profielen zijn te genereren en hoe dit visueel inzichtelijk gemaakt kan worden.

Door het centraliseren van alle digital touchpoints leer je tijdens deze sessie data capturing van customer profiles mogelijk te maken. In het verlengde hiervan zal er aandacht besteed worden aan analytics en dashboarding. Het aanmaken van segmenten vanuit de opgebouwde profielen is hierbij ook van belang. Deze segmenten worden namelijk continue gebruikt in (marketing) campagnes. Er wordt onderscheid gemaakt tussen big data en realtime data en welke synergie er tussen deze twee datasets kan ontstaan. Daarnaast richten we ons op drie verschillende data typen, te weten: 1st, 2nd en 3rd party data.

Ten slotte zal GDPR hier ook een belangrijke rol spelen omtrent consent, privacyverklaring, cookie statement (en cookie melding). Zodat wij de klant altijd goed kunnen adviseren op het gebied van privacy van persoonsgegevens.

Thema's
- Unifying data sources
- Realtime profiling en segmentation
- Dashboards en Analytics
- Data protection en GDPR

Training 4: Gepersonaliseerde marketing campagnes

Ontwikkel vanuit data écht gepersonaliseerde campagnes, omnichannel.

In deze training worden alle campagne mogelijkheden besproken, zowel website, mobiele app, social media, emailmarketing, display als search (SEO/SEA). Onze marketeers krijgen hierbij een volledig beeld van de mogelijkheden op welke manier wij doelgroepen kunnen bereiken, een 360 graden campagne benadering. Wat de voor- en nadelen zijn van elk kanaal en wat je ermee kunt bereiken.

In deze training wordt er ook aandacht besteed aan de mogelijkheden om campagnes volledig te personaliseren vanuit opgebouwde profielen in de database. Hoe segmenten (vanuit BlueConic) in de database gebruikt kunnen worden in verschillende campagne flows en bijbehorende marketing applicaties (o.a. Mailchimp/Mailigen, Facebook en Google Ads). Met als doel om via het juiste kanaal, op het juiste moment met de juiste boodschap te kunnen communiceren met de doelgroep.

Thema's
- Overview van marketing campagne channels
- Realtime segmentatie in het data platform
- Opzetten en voeren van data-driven campagnes (incl. A/B testing)
- Content & product recommendations

Training 5: Conversie optimalisatie, technieken & KPI's

Breng in kaart wat campagnes opleveren.

Bij elke campagne vanuit de Techonomy fabriek moet een conversie geregistreerd kunnen worden. Het ene moment is dit alleen een impressie/klik voor brand awareness of engagement, het andere moment is dit een harde conversie op productverkoop. Om doelstellingen te kunnen halen moeten deze cijfers inzichtelijk zijn en afgezet kunnen worden naar de 'default' situatie. We gaan in deze training aan de slag om conversiepunten in te stellen door het gebruik van pixels en UTM codes via o.a. Google Tag Manager, Google Analytics en BlueConic.

In deze sessie behandelen we ook creative content om de conversie te maximaliseren. Je gaat namelijk ook aan de slag met het schrijven van creatieve en krachtige teksten. De overtuigingsprincipes van Cialdini komen hierbij aan bod.

Thema's
- Opstellen targets en KPI's
- Conversion techniques
- Installeren UTM en pixels
- Overtuigingsprincipes Cialdini

Training 6: Marketing campagne flows/design en marketing automation

“Automate the fake work, focus at the strategy and creative human work”

In deze training komen customer journey flows en marketing automation aan de orde. Allereerst ga je aan de slag met het design van een customer journey en hoe je dit proces kunt beheersen. Omtrent marketing automation komen de volgende vragen ter sprake: wat is marketing automation? hoe wordt marketing automation gebruikt? wat is het doel van marketing automation en hoe kan ik dit zelf inrichten voor een klant?

Marketing automation is een veel verschillende marketing applicaties terug te vinden, maar het principe werkt marketing automation voor elke applicatie hetzelfde. Aan de hand van praktijkcases worden de technieken praktisch en overzichtelijk gemaakt.

Thema's
- Design customer journey
- Marketing Automation

Training 7: Engagement, interactive en customer feedback

Verhoog engagement en interactiviteit op digitale platforms voor dé customer experience.

Om de customer experience van website bezoekers en consumenten te verhogen kunnen er verschillende marketing technieken worden gebruikt. Tijdens deze training leer je deze technieken te beheersen en toe te passen. Het gaat hierbij over interactieve campagnes, enerzijds om de experience te bieden aan de doelgroep en anderzijds voor het verkrijgen van extra profielinformatie.

Tijdens deze training ga je aan de slag met het opzetten van forms, winacties, quizzes en polls. Met als doel om deze interactieve technieken vervolgens te integeren in marketingcampagnes en om output te centraliseren voor profielverrijking in de database.

Thema's
- Engagement en interactive tools
- Dataverrijking technieken

Training 8: Nieuwe technieken voor creative content & experience (o.a. 1-1 videomarketing)

Blijf up-to-date met de nieuwste technologieën in de digitale wereld.

De marketing technology wereld ontwikkeld zich razendsnel. Om up-to-date te blijven van de deze ontwikkelingen is het van belang om hier aandacht aan te besteden. Tijdens deze sessie komen de nieuwste marketing technologieën aan de orde.

We richten ons hier met name op videomarketing omdat deze dienstverlening ook een grote rol speelt in de propositie van Techonomy. Videomarketing maakt het mogelijk om op een zeer creatieve en opvallende wijze gepersonaliseerd te communiceren met de doelgroep. Naast videomarketing wordt er aandacht gegeven aan artificial intelligence, o.a. machine learning (o.a. chatbots) en predictive analytics.

Thema's
- Videomarketing
- Artificial intelligence
- en meer..

Training 9: Creative design met Adobe Photoshop technieken

Ontwerp fantastische visuals voor een ijzersterke campagne.

In deze training staat design centraal. Campagnes kunnen nog zo goed technisch ingericht zijn, maar het moet er ook fantastisch uitzien. De uitstraling moet passen bij de boodschap en gehele propositie wat een merk wilt uitstralen. Marketing specialisten moeten hiervoor goede basis kennis en vaardigheden hebben van Photoshop en Illustrator.

Thema's
- Adobe Photoshop / Illustrator
- Design technieken

Training 10: Webdevelopment met basis CSS, Javascript en HTML

De cruciale details van digital marketing campagnes op website en webshops.

In de laatste training komen verschillende programmeer technieken aan de orde. Je leert hoe je een Wordpress website/webshop opzet, onderhoud en het doorvoeren van wijzigingen. Welke handige plug-ins gebruikt kunnen worden bij de development en waar je op moet letten bij dergelijke werkzaamheden.

Daarnaast zijn goede basis kennis en vaardigheden omtrent CSS, Javascript en HTML cruciaal voor het opzetten van campagnes op de website. Je gaat aan de slag met het ontwerpen van lightboxes, banners en andere dynamische content blokken via BlueConic waarbij dergelijke technieken vereist zijn. Deze uittingen moeten namelijk in dezelfde huisstijl opgezet worden als de betreffende website/webshop.

Thema's
- Webdevelopment Wordpress en plug-ins
- Programmeren met CSS, Javascript en HTML