Diensten

Met een ongekende passie ontwikkelt SportsCloud digitale oplossingen. Oplossingen op het gebied van datamanagement & profiling, marketing technology, personalized marketing, content & experience en marketing automation. Bekijk hieronder meer informatie over onze dienstverlening.

Ontsluit de waarde van fandata

Datamanagement & profiling

Ontsluit de waarde van fandata

Sportorganisaties leven van de binding met fans. Dat geldt niet alleen voor de fans die zich actief laten zien bij evenementen en wedstrijden, maar ook voor de nog veel grotere groep die de organisatie via andere kanalen volgt. Het gedetailleerd in kaart brengen van de unieke fan database van een club, competitie of atleet heeft een enorme marketingwaarde. Met behulp van moderne software worden geautomatiseerd profielen van fans opgebouwd. Dat gebeurt op basis van interesses en voorkeuren van de fan en de door hem of haar gedane transacties. Het verzamelen van deze data gebeurt niet alleen op basis van digitale touchpoints maar ook live in stadions en op sportevenementen.

We connecteren bestaande databronnen en creëren nieuwe realtime datastromen. Zo wordt de database continu verrijkt met nieuwe informatie. Vanuit de fanbase worden interacties aangegaan om loyaliteit, engagement en commercie te stimuleren. Zo vormt een data-gedreven strategie de zuurstof voor innovatie van het sport businessmodel.

Marketing Technology

Optimaliseer de infrastructuur

Succesvolle sportorganisaties bouwen een digitale omgeving waarin alle processen optimaal zijn ingericht. Vaak is er al een basis van technische oplossingen binnen een sportorganisatie aanwezig. De volgende stap is dan de realisatie van een gestroomlijnd ecosysteem waarbinnen technologie en mensen met elkaar verbonden zijn. Denk bijvoorbeeld aan de samenwerking tussen fancare, ticketsales, de webshop, het CRM systeem, de service-apps, etc. Dat vraagt om samenhang tussen de verschillende software applicaties en afstemming tussen systemen. SportsCloud beschikt over specialisten die de implementatie begeleiden en bekend zijn met de totale technologie omgeving. Zo brengen we onze klanten van de ‘as is’ naar de gewenste ‘to be’ siutatie. We zorgen ervoor dat de medewerkers van onze klanten alle kennis ter beschikking hebben in de nieuwe omgeving. Naast training on the job kunnen ze deelnemen aan onze specifieke opleidingsprogramma’s.

Optimaliseer de infrastructuur
Realiseer de campagne

Personalized marketing

Realiseer de campagne

Hier start de magie van het moderne marketing- en sales proces. In tegenstelling tot vroeger kunnen campagnes volledig gepersonaliseerd en relevant worden opgebouwd vanuit de beschikbare data. Deze aanpak geeft een unieke relatie met sportfans. Ze krijgen bijvoorbeeld als eerste bepaalde content te zien, ontvangen een persoonlijk bericht van hun favoriete speler of krijgen een speciale aanbieding als loyale fan. Hierbij worden alle kanalen benut, van social media kanalen tot e-mailmarketing, van WhatsApp tot de club app, alles is mogelijk. Onze klanten krijgen de hulp van zeer getalenteerde campagne-marketeers die alle mogelijkheden kennen in de digitale wereld. Benchmarks in de internationale marketingindustrie laten zien dat data-gedreven campagnes de conversie met 10-50% kunnen verhogen. SportsCloud heeft concrete casussen gerealiseerd die deze resultaten onderbouwen. Gepersonaliseerde marketing op dit niveau is voor iedere sportorganisatie de sleutel tot groei.

Content & Experience

Creër content die fans raakt

Als onderdeel in onze keten van dienstverlening zijn we gespecialiseerd in de creatie van unieke content. De digitale wereld heeft talloze nieuwe mogelijkheden om interactie aan te gaan met fans. We verbinden fans door middel van games, challenges, polls, quizzen, video’s, wedstrijdjes/winacties, chatbots, en vele andere mogelijkheden. Het doel is om een fan vaker terug te laten keren naar de platforms van de sportorganisatie. Een intense en frequente binding met fans versnelt namelijk de opbouw van data in de fanbase. Ook kunnen er specifieke data worden achterhaald door middel van gerichte acties. Een voorbeeld hiervan is de mogelijkheid om als fan een aantal weken aan het einde van de wedstrijd je favoriete speler te kiezen. Na verloop van tijd wordt deze informatie toegevoegd aan het fan profiel. Met deze informatie kunnen campagnes worden verrijkt waardoor fans nog meer in hun emotie worden geraakt. Het logische gevolg is dat de respons op campagnes veel hoger is.

Creër content die fans raakt
Maak activiteiten schaalbaar

Marketing Automation

Maak activiteiten schaalbaar

Als sportorganisatie wil je graag op de juiste momenten van betekenis zijn voor fans. Het automatiseren van de belangrijkste marketingprocessen schept de mogelijkheid op veel grotere schaal unieke contactmomenten met fans te creëren. Handmatig is dit op grote schaal niet te realiseren. We leggen dit uit met een voorbeeld. Stel een sportorganisatie heeft 3 miljoen fans in haar database. Het is onmogelijk handmatig iedere fan op zijn of haar verjaardag een unieke en gepersonaliseerde felicitatie mail te sturen. Marketing automation maakt dit wel mogelijk. Zo kan marketing automation ook toegepast worden voor content of product aanbevelingen voor fans of voor stimulering van aankopen. Marketing automation laat ons zien hoe data, content en technologie naadloos met elkaar samenwerken. Het maakt campagnes schaalbaar en medewerkers besparen tijd op hun activiteiten.