IT-Profile

Voor detacheringsbureaus en recruiters wordt het vinden en in contact komen met de juiste talenten steeds lastiger. Er ligt vaak een uitdaging om op een effectieve en goede manier een kennismaking te realiseren met nieuwe medewerkers. Wij hebben IT-Profile geholpen bij het opzetten van een gamification en esports concept genaamd: Player 1, dé Grootste Gaming Quiz van Nederland!

Player 1: De Grootste Gaming Quiz van Nederland!

Al sinds 1995 biedt IT-Profile een totaalconcept aan met detachering van ICT-professionals, werving en selectie en Inhouse Recruitment. Hiermee verwerft IT-Profile zich een positie in de markt voor een fulltime service dienstverlening voor de juiste invulling van ICT-capaciteitsbehoefte bij hun opdrachtgevers.

De uitdaging

Voor detacheringsbureaus en recruiters wordt het vinden en in contact komen met de juiste talenten steeds lastiger. Er ligt vaak een uitdaging om op een effectieve en goede manier een kennismaking te realiseren met nieuwe medewerkers. Het in contact komen via LinkedIn of cold-calling levert niet meer het gewenste rendement op. Om deze uitdaging om te zetten naar een kans moet IT-Profile eerst op de kaart worden gezet als een uniek en energiek IT-brand. Wij hebben IT-Profile geholpen bij het opzetten van een gamification en esports concept genaamd: Player 1, dé Grootste Gaming Quiz van Nederland! Een avond vol retro games, verrassingen, battles, game soundtracks en natuurlijk de ultieme gaming quiz met de beste 170 gamekenners!

De uitdaging
De aanpak

De aanpak

Concept ontwikkeling Player 1

Het vinden van IT-professionals met het juiste profiel is een aardige klus. Om die reden organiseerden we gedurende 6 weken lang iedere week een online game challenge waar gameliefhebbers binnen 60 seconden zoveel mogelijk vragen goed moeten beantwoorden. Met een goede score maakten zij kans om een ticket te winnen voor de Grootste Gaming Quiz van Nederland. Op de quiz-locatie midden in het centrum van Eindhoven kunnen maximaal 45 teams (170 deelnemers) deelnemen dus het was zaak om de grootste gamekenners te selecteren en uit te nodigen over de 6 challenges.

Op deze manier heeft IT-Profile een enorm online bereikt gegenereerd binnen de IT-doelgroep van Nederland met een bijzonder mooie en ambitieuze uitstraling. Offline levert het daarbij een waanzinnig leuk contact op met 45 teams vol IT’ers tijdens een fantastische avond. Een leuke kennismaking!

Het creatieve concept en de uitwerking van Player 1 is samen met IT-Profile ontwikkeld. Van de website Player-1.nl tot het logo, de marketinguitingen, opzet en inrichting van de social media kanalen en ontwikkeling van 7 verschillende video’s aan toe.

Opzet en uitvoer gerichte marketingcampagnes

Middels de inzet van verschillende advertenties via Facebook, Instagram en Youtube werden de gamechallenges van Player-1 onder de aandacht gebracht. Middels het creëren van slimme segmentatie van gameliefhebbers en de inzet look-a-like audiences waren de advertenties met een CPC van slechts € 0,21 zeer relevant.

Na de eerste challenge bleek het concept direct aan te slaan bij de juiste doelgroep en na meer dan 100 team-aanmeldingen voor challenge 1 was het evenement theoretisch al meer dan drie keer uitverkocht. Door deze vele aanmeldingen was IT-profile in staat de profielen te selecteren die in lijn lagen met de gewenste IT-professionals. Ook in de weken daarna bleef het aantal nieuwe aanmeldingen verbazingwekkend hoog waardoor we na 6 challenges een goede selectie konden maken van de 45 teams die mochten deelnemen aan Player 1.

Organisatie Player 1 quiz-avond

De gekozen winnaars verzamelden zich op 28 januari 2020 bij Plein4 in Eindhoven waar zij streden om de Player 1-titel. We hadden als doel om de avond ‘meer dan een quiz alleen’ te laten zijn. Dit hield in dat er verborgen challenges te vinden waren waarmee teams extra prijzen konden winnen en er waren speciale bierviltjes aanwezig waarmee de deelnemers kans maakten op gratis drankjes. Nadat de deelnemers met glunderende ogen en een grote glimlach de Player 1-locatie verlieten, was dat een bevestiging dat we de verwachtingen van alle 170 deelnemers ruimschoots hadden overtroffen.

Resultaten

Het creatieve concept rondom het werven van 170 deelnemers voor Player 1 werd een groot succes. Middels de inzet van 6 online game challenges via Facebook, Instagram en Youtube behaalden we de volgende resultaten:

> 200.000

weergaves van social advertising

2.450

aanmeldingen via online challenges ( +300% meer dan de doelstelling)

Wilt u meer informatie over deze casus, neem dan contact op met Robin Sweegers via robinsweegers@sportscloud.nl of via 06-39218585.